søndag 25. mars 2012

Hvordan bruke læreboken.

Nå har jeg hatt tre kurs i strategier på hvordan vi kan bruke lærebøkene på en inspirerende måte. Det har vært gøy å utvikle dette kurset. Med gode tilbakemeldinger og noen justeringer ble kurset i Trondheim nesten 100%. Noen små justeringer til så sitter det. Når lærerne vil finne nye metoder og er nysgjerrig så vil det smitte over på elevene. Dette er et yrke man aldri blir utlært i, tenker jeg. Det kom så mange flotte forslag på hvordan man kunne angripe fagene. Disse elevene er heldige. Det er desverre ikke en selvfølge at læreren er god og mange skulle ikke hatt dette yrket. Heldighvis finnes det også mange gode lærere, og det er så inspirerende å jobbe med motiverte lærere som vil sine elever det beste.
Jeg fikk et sitat fra en lærer som jeg vil dele med dere:

"Læreren åpner døra,
men du må gå gjennom den selv"

Kinesisk ordspråk

Jeg ønsker dere alle en riktig god sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar